Különcélú és mérőkocsik


Köszönet Lossonczy Miklósnak és Szabó Csabának az oldal elkészítéséhez nyújtott segítségért!


Megjegyzések: A 99-40-esek egy része az 1952-1962-ig Dunakeszin gyártott, korábban WL350-392, később 60-10 középszámú kocsikból készültek. Átalakítás helye, ideje ismeretlen.
Voltak közforgalmú járművel szerkezetében azonos Kc kocsik is (43-80 000;43-80 004; 88-81 029; 70-41 002) amik a külföldi hadgyakorlati utazásokhoz voltak használva főként a tábornoki kar részéről. A fő különbség a közforgalmúaktól az olívazöld külső szín volt. A kocsik MÁV állagban voltak, a Katonai Szállítási Főosztály rendelkezett velük. A "zöld" kocsik a kilencvenes évek elején még mind Kc-k voltak, a ligék 1993-ban közforgalmúak lettek és főként az Orientben (262/263) közlekedtek. A két lige és a háló zöld volt, az étkező kék.

99-10324.jpg
99-10 324 (Kovács György)
99-40162.jpg
99-40 162 (Prohászka Csaba)
61557041002-2_WLAB_Kc.jpg
61 55 70-41 002-2 WLAB (Bihari János)
merokocsi.jpg
merokocsi (Prohászka Csaba)
tapolcaimodellezor.jpg
tapolcaimodellezo (Németh Zoltán Gábor)
veszpremimodellezo.jpg
veszpremimodellezo (Németh Zoltán Gábor)
80551171662-5_Yg.jpg
80 55 117 1662-5 Yg (Kovács György)