Szeged 1994 május
29-én kapcsolódott be az IC forgalomba. Kezdetben a Dunakeszin
átépített IC-kocsik jártak Szegedre, majd 1995
májusától az IC motorvonat. Azonban a motorvonat technikailag
kiforratlan volt és többször üzemzavar miatt képtelen
volt IC forgalmat lebonyolítani. Pótlásként
rendkivûl érdekes kocsiösszeállítású
IC-szerelvények közlekedtek Szeged-Budapest viszonylatban.
1998 májusától
az IC motorvonatokat a hagyományos IC-kocsikkal váltották
fel.
A szegediICos kép
az 1994 május 27-én, a menetrendváltás elötti
péntek délután készült amikor az IC szerelvény
megérkezett Szegedre. A szegediIC1-5 a legismertebb "motorvonat-pótló"
variációkat mutatja be, amely fényképeket Prohászka
Csaba készítette.
Megjegyzem, hogy volt
már rá precedens, hogy 20-37 Bko, 20-41 B, 19-41 A kocsikból
álló IC szerelvény közlekedett Szegedre!
SzegediICos (Kovács György) |
SzegediIC1 (Prohászka Csaba) |
SzegediIC2 (Prohászka Csaba) |
SzegediIC3 (Prohászka Csaba) |
SzegediIC4 (Prohászka Csaba) |
SzegediIC5 (Prohászka Csaba) |
Szeged-expressz, 1968-ban, M41 2001 prototípus mozdonnyal (Zlatnyik Ferenc gyűjteményéből) |